Do lata z dietfree!

Do lata z dietfree!

Lato zbliża się wielkimi krokami, za oknem świeci słońce, a sąsiad już wystawił grilla do ogrodu i co jakiś czas czujemy te piękne zapachy przygotowanych potraw…


- „A CO Z DIETĄ? Przecież miałem być fit!”

Pada pytanie w myślach, a zaraz za nim napływa fala negatywnych emocji.

Drogi czytelniku, to nie tak powinny wyglądać wakacje 😊
Nie jest to czas na mordercze wyrzeczenia…, ale na korzystanie z uciech z głową!

Wystawiać grilla czy nie wystawiać?

Oczywiście, że wystawiać!
Na grillu możemy przyrządzić mnóstwo produktów dozwolonych w planie dietfree. Pamiętaj, aby do grillowania używać tacek aluminiowych! Chronią one przed nadmiernym przedostawaniem się kancerogennych substancji z dymu do pożywienia.

·        Zadbaj o dostateczną ilość warzyw na stole!
Cukinia, papryka, bakłażan, pomidorki koktajlowe czy pieczarki z grilla to obowiązkowy dodatek do każdego dania!
Wcześniej przygotowana sałatka warzywna zrobiona ze świeżego szpinaku, czy brokułowa z serem feta też będzie idealnym dodatkiem do dań z grilla. Żołądek podziękuje nam za źródło błonnika, a po grillu nie będziesz czuć się ciężko.

·       Kaszanka, karkówka… czym je zastąpić?
Na liście dozwolonych produktów dietfree znajdziemy pyszne mięsa, które również możesz przyrządzić na grillu!
Stek z polędwicy wołowej czy rostbefu, marynowana pierś z kurczaka, szaszłyki z indyka… to wszystko nadaje się na grilla! Nie jesz mięsa? Upraż ciecierzycę lub grilluj wcześniej zamarynowane tofu!

·       Sosy i marynaty mają zdrowe alternatywy 😊
Wystarczy, że przygotujesz je sam, bez dodatku cukru. Sos tzatziki przygotujesz z naturalnego jogurtu greckiego, czosnku, startego świeżego ogórka i świeżych ziół.
Pesto bazyliowe idealnie sprawdzi się do mięs, a dressing z musztardy, soku z cytryny i oliwy z oliwek z dodatkiem świeżych ziół do sałatek.
Przygotuj salsę ze świeżych pomidorów, czerwonej cebulki i ostrej papryki. Z powodzeniem zastąpi ona ketchup. 😊

Co z alkoholem?

Alkohol to niepotrzebny składnik diety, który nie wnosi niestety niczego dobrego do organizmu. Alkohol to tzw. „puste kalorie”, co nie oznacza, że od nich nie przytyjemy, a wręcz przeciwnie – energia dostarczana jest do organizmu i nie towarzyszą jej żadne składniki odżywcze.
Co wybierać, gdy okoliczności będą zbyt sprzyjające, aby po alkohol nie sięgnąć?

·       Czysty alkohol. Na każde 40 ml, czyli 1 porcję alkoholu należy wypić 1 szklankę wody

·       Wystrzegać się kolorowych drinków z dodatkiem syropów, napojów gazowanych czy innych sztucznych dodatków

·       Zjeść pełnowartościowy posiłek w trakcie spożywania alkoholu

·       Dostarczyć organizmowi elektrolitów, szczególnie wapnia, potasu i magnezu

·       Wypić więcej wody niż standardowo w ciągu dnia

Pamiętaj, że przyjęta wraz z alkoholem energia (kalorie) może nie być spożytkowana. Organizm przez kolejne dni regeneruje się po spożyciu alkoholu, więc należy zapewnić mu odpowiednie warunki do regeneracji i spożytkować nadmiar kalorii. W takich dniach nie zapominaj o aktywności fizycznej!

Czy wyjazd na wakacje jest czasem na przerwanie diety?

Absolutnie nie! Podczas wyjazdu dokonuj świadomych wyborów żywieniowych, jeżeli nie chcesz zaprzepaścić efektów osiągniętych do tej pory. Korzystaj z bogactwa warzyw i owoców, a także świeżych ryb i owoców morza.
Masz ochotę na pizzę? Wybierz tą na włoskim, cienkim cieście, a zamiast ketchupu użyj oliwy.
Masz ochotę na lody? Sięgnij po owocowy sorbet!
Pszenny makaron zmień na ryż lub kaszę, a smażone mięso na pieczone. Jeżeli zdarzy ci się odstępstwo od diety, pamiętaj, aby nadprogramowe kalorie wykorzystać! Popływaj więcej w basenie, zamiast leżeć na leżaku, dołącz do grupowej zabawy i zwiedzaj!
Jedz regularnie! Nie pozwól, aby Twój organizm przestawił się na inne godziny posiłków, ponieważ będzie ciężej do nich wrócić.
Gwarantuję Ci, że dzięki tym metodom wrócisz z wakacji w jeszcze lepszym nastroju i świadomością, że nie zaprzepaściłeś swojej pracy! 😊

Pamiętasz zasadę 80/20?

Wakacje to świetny czas, aby zastosować metodę 80/20. Trzymaj się zdrowych nawyków przez 80% czasu, a stare nawyki wykorzystuj w 20% swojej nowej diety. Więcej o tej metodzie przeczytasz tutaj!
https://dietfree.pl/blog/jak-zmotywowac-sie-do-zmiany

Jesz więcej? Zwiększ wydatek energetyczny!

Na wakacjach pokusy czają się na każdym kroku. Czy warto jest im ulegać? Co zrobić, jeżeli już zjedliśmy posiłek ale dodatkowy kawałek sernika również się zmieścił?

Zwiększ wydatek energetyczny! Wprowadź do planu dnia regularne spacery, zorganizuj wycieczkę rowerową lub spływ kajakowy! A może siatkówka czy tenis będzie twoim ulubionym zajęciem? Grupowa aktywność fizyczna to zabawa dla całej rodziny. Lato to czas, w którym jak najwięcej powinniśmy przebywać na świeżym powietrzu. Skorzysta też na tym organizm, który dzięki promieniom słonecznym wytworzy dla nas aktywną formę witaminy D3! Jednak co zrobić, aby chronić organizm przed szkodliwym promieniowaniem UV?

Zadbaj o piękną skórę!

Pamiętaj, że słońce pomaga nam w produkcji witaminy D3, jednak promienie UV nie wpływają dobrze na stan Twojej skóry. Starzenie się skóry z powodu promieniowania nie jest znane od dzisiaj,
a badania jednoznacznie pokazują, że trzeba się przed nimi chronić.
W okresie wakacyjnym nie zapomnij o kremach z filtrem i naszych produktach, które pomogą uchronić skórę, wspomogą regenerację i zahamują proces fotostarzenia się skóry.
Pomogą Ci w tym suplement diety For Skin +  CoQ10 oraz naturalny kolagen!
For Skin +CoQ10 zawiera naturalny liofilizat kolagenu rybiego, koenzym Q10 oraz antyoksydanty, które przyjdą z pomocą skórze w czasie lata!
Naturalny kolagen nie tylko ochroni, ale pomoże także w stanach poparzenia słonecznego. Warto się w niego zaopatrzyć przed planowanym wyjściem na plażę!

Teraz już wiesz, jak przygotować się do wakacji i nie zepsuć osiągnięć!
Powodzenia!