#MISJA 3. Łosoś w porach z ryżem basmati

#MISJA 3. Łosoś w porach z ryżem basmati

Czas zadbać o odporność! Uzupełnij kwasy omega-3 i witaminę D razem z tym przepisem! 
Łosoś w porach to jeden z obiadów, który przyrządza się "sam". Nie musisz spędzać wielu godzin w kuchni, aby wyczarować coś pysznego!
Wystarczy, że będziesz trzymać się poniższych wskazówek.

Czego potrzebujesz? (przepis na 1 porcję)

1 kawałek łososia (wielkość uzależniona od potrzeb)
50 g ryżu basmati
1/2 małego pora
1 łyżka oleju rzepakowego
1/2 szklanki bulionu warzywnego (ewentualnie wody)
Szczypta soli i pieprzu
Ulubione przyprawy (curry, kurkuma, papryka słodka, zioła)

Sposób przygotowania:

  1. Ugotuj ryż w lekko osolonej wodzie. 
  2. W trakcie gotowania ryżu pokrój pora w półksiężyce i rozgrzej olej na głębokiej patelni. 
  3. Podsmaż pora i dolej bulion. Duś przez 15 minut.
  4. Dopraw łososia z obu stron. Ułóż go na patelni z porami i przykryj pokrywką. Duś 10 minut. 
  5. Obróć łososia i pozostaw całość na małym ogniu bez przykrycia jeszcze na 5 minut. 
  6. Ułóż ryż na talerzu, na nim łososia, a wierzch przykryj duszonym porem i polej sosem. Podawaj z ulubioną sałatką. 

PS. Jeżeli zamiast bulionu używasz wody, dopraw całość odrobiną sosu sojowego. Nada on potrawie głęboki smak! 

#obiad